Zgodnie z zapisami art. 48a. ustawy o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej organ, który wydał cudzoziemcowi decyzję o umorzeniu postępowania lub odmowie nadania statusu uchodźcy lub ochrony uzupełniającej, informuje o tym organ Straży Granicznej właściwy ze względu na miejsce pobytu cudzoziemca, gdy decyzja w tej sprawie stanie się ostateczna.
Wszelka dokumentacja w tym zakresie jest przekazywana do odpowiednich terenowych jednostek organizacyjnych Straży Granicznej ze względu na miejsce pobytu cudzoziemca.
W terytorialnym zasięgu Podlaskiego Oddziału Straży Granicznej – obejmującym województwo podlaskie, zadania w powyższym zakresie, realizować będzie komendant oddziału oraz poszczególni komendanci placówek SG, według załączonej mapki z podziałem terytorialnym.
W związku z tym wszelkie wnioski, m.in. o wydanie kolejnej karty, wymianę karty należy składać według właściwości do poszczególnych komendantów.