Straż Graniczna Podlaski Oddział Straży Granicznej Deklaracja dostępności

Nawigacja

Deklaracja dostępności

Deklaracja Dostępności

Podlaski Oddział Straży Granicznej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja Dostępności dotyczy stron Podlaski Oddział Straży Granicznej oraz BiP Podlaski Oddział Straży Granicznej.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • filmy nie posiadają napisów,
  • część plików nie jest dostępnych cyfrowo,
  • niektóre zdjęcia nie mają tekstu alternatywnego,
  • brak odpowiedniej struktury nagłówkowej.

Przygotowanie Deklaracji Dostępności

Przygotowanie Deklaracji Dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

W planach dalsze dostosowywanie strony www Podlaskiego Oddziału Straży Granicznej do wymogów dostępności cyfrowej.
 

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Zespółu ds. Dostępności w Podlaskim Oddziale Straży Granicznej — mailowo dostepnosc.posg@strazgraniczna.pl, telefonicznie 85 7145230, 85 7145445, 85 7145002 lub tel. kom. 721961245.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa oddziału:

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.


Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

  1. Interesanci ze szczególnymi potrzebami przyjmowani są w budynku nr 1 Komendy Podlaskiego Oddziału SG im. gen. dyw. Henryka Minkiewicza z siedzibą Białymstoku zlokalizowanym przy ul. Gen. J. Bema 100, 15-370 Białystok. Wejście na teren Komendy Oddziału, a następnie do budynku nr 1 odbywa się poprzez furtkę w ogrodzeniu Komendy Oddziału , która znajduje się po prawej stronie od bramy wjazdowej. Wejście na obniżony chodnik prowadzący ze strony miasta do furtki ograniczone jest przez dwuramienny słup elektryczny, utrudniający poruszanie się osób na wózkach inwalidzkich (działka, na której znajduje się chodnik i słup nie należy do POSG). Po lewej stronie furtki znajduje się domofon, za pomocą którego można kontaktować się ze służbą dyżurną biura przepustek oraz prosić o wsparcie przy wejściu do biura przepustek. Po przekroczeniu furtki, po prawej stronie znajduje się podjazd dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, który prowadzi do drzwi wejściowych budynku nr 1. Wejście prowadzi do holu biura przepustek, gdzie osoby ze szczególnymi potrzebami zgłaszają do służby dyżurnej biura przepustek swoje przybycie i przedstawiają cel wizyty. Na wyposażeniu biura przepustek znajduje się przenośna pętla indukcyjna, z której mogą skorzystać osoby wyposażone w aparaty słuchowe lub słabosłyszące. Służba dyżurna biura przepustek powiadamia osobę wskazaną przez interesanta, a osoba ze szczególnymi potrzebami oczekuje w holu na jej przybycie. Osoby ze szczególnymi potrzebami mogą być obsługiwane w miejscu wyznaczonym w holu biura przepustek lub w asyście osoby merytorycznie obsługującej wizytę przechodzą do pomieszczenia, w którym zostaną obsłużone. Z biura przepustek przechodzi się na teren komendy Oddziału poprzez ,,kołowrotki” lub poprzez drzwi wejściowe, a następnie przez bramkę. Z przejścia przez ,,kołowrotek” nie mogą korzystać osoby na wózkach inwalidzkich ze względu na stopień przy wyjściu z biura przepustek. Osoby na wózkach inwalidzkich w celu wjazdu na teren komendy oddziału mogą korzystać z drugiego wejścia. 
  2. Budynki Komendy Oddziału posiadają po dwie kondygnacje oraz nie posiadają wind. Interesanci z niepełnosprawnością ruchową mogą być obsłużeni na parterze budynków. Jedyna winda dla osób ze szczególnymi potrzebami znajduje się w budynku nr 22, w którym funkcjonuje Służba Zdrowia Podlaskiego Oddziału SG. 
  3. W budynku nr 1 znajduje się przenośna pętla indukcyjna na potrzeby osób wyposażonych w aparaty słuchowe. W pozostałych budynkach Komendy Oddziału nie funkcjonują systemy informacji głosowych oraz innych wspomagających osoby słabosłyszące. W budynkach nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a. Toalety znajdują się na każdej kondygnacji budynku. Toalety przystosowane do potrzeb osób poruszających się na wózku znajdują się na parterze budynku nr 2 i 22. 
  4. Podlaski Oddział Straży Granicznej dysponuje miejscami parkingowymi dla osób ze szczególnymi potrzebami na terenie Komendy Oddziału. Trzy miejsca parkingowe znajdują się na parkingu przy budynku nr 2 i są stosownie oznakowane. Wjazd na teren Komendy Oddziału odbywa się w reżimie kontroli dostępu. Osoba ze szczególnymi potrzebami po zaparkowaniu pojazdu zobligowana jest do powrotu na biuro przepustek celem przejścia procedury opisanej w pkt. 1. Dodatkowe miejsca parkingowe przeznaczone dla osób ze szczególnymi potrzebami znajdują się przy budynku nr 3 (3 miejsca), przy budynku nr 8 (2 miejsca) oraz przy budynku nr 22 (jedno miejsce). 
  5. Do Komendy Oddziału oraz jej budynków jest możliwość wejścia osoby ze szczególnymi potrzebami wraz z psem asystującym. Warunkiem wejścia z psem asystującym jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę ze szczególnymi potrzebami certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Osoba ze szczególnymi potrzebami nie jest zobowiązana do zakładania psu asystującemu kagańca oraz prowadzenia go na smyczy.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Obsługa osób niesłyszących, niedosłyszących i głuchoniemych w Podlaskim Oddziale Straży Granicznej w tym możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego odbywa się zgodnie z następującą procedurą:
  1. Zgodnie z zapisami ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (tekst jedn. Dz.U z 2017 r., poz. 1824) Podlaski Oddział Straży Granicznej (POSG) udostępnia osobom doświadczającym (trwale lub okresowo) trudności w komunikowaniu się, zwanym dalej ”osobami uprawnionymi” następujące usługi umożliwiające, bądź wspierające kontakt z funkcjonariuszami/pracownikami Oddziału:
    • Z pomocy osoby przybranej, pośredniczącej w kontakcie z POSG.
    • Przez osobę przybraną, zgodnie z art. 3 ust.1 ustawy należy rozumieć osobę, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw w Komendzie Podlaskiego Oddziału Straży Granicznej. Może to być znajomy lub członek rodziny, wybrany przez osobę doświadczającą trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się.
    • Z pomocy wybranego tłumacza języka migowego lub tłumacza – przewodnika.
    • Podlaski Oddział Straży Granicznej zapewnia możliwość skorzystania przez osoby uprawnione z pomocy tłumacza PJM (polski język migowy), SJM (system językowo – migowy) lub SKOGN (sposoby komunikowania się osób głuchoniewidomych).

    Osoba uprawniona zobowiązana jest zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, w terminie co najmniej 3 dni roboczych poprzedzających datę planowanej wizyty w Oddziale.

    Zgłoszenie powinno zawierać:

    • imię i nazwisko oraz adres osoby zgłaszającej,
    • wskazanie wybranej metody komunikowania się,
    • propozycja terminu i godziny spotkania,
    • krótkie określenie sprawy,
    • kontakt ze zgłaszającym, na który zostanie nadesłana informacja zwrotna dotycząca realizacji świadczenia usługi (np. numer telefonu, adres poczty elektronicznej).
  2. W przypadku braku możliwości realizacji świadczenia w postaci zapewnienia usługi tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika we wskazanym w zgłoszeniu terminie, Oddział zobowiązany jest do poinformowania osoby uprawnionej o zaistniałym fakcie (wraz z podaniem uzasadnienia), z równoczesnym wskazaniem propozycji innych możliwych terminów wizyty, bądź innej metody kontaktu.
  3. Ze środków wspierających komunikowanie się. W celu zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej na wyposażeniu Podlaskiego Oddziału Straży Granicznej jest mobilna pętla indukcyjna do obsługi osób słabosłyszących, której celem jest wspomaganie słyszenia.
do góry